Velkommen

til Bippers nyhetsblogg. Ikke glem å melde deg på nyhetsbrevet vårt for å bli holdt oppdatert :-)

Nyhetsbrev

Møt oss på Facebook

BipperSilje på Twitter

Follow BipperSilje on Twitter
onsdag 15. juni 2011
Nå kan du enkelt laste ned trygghetsalarmen bSafe gratis til din Android-mobil.
- bSafe er et gratis tilbud for alle jenter som føler seg utrygge, enten de er på joggetur, går gjennom en park på kveldstid, eller er på vei hjem fra byen alene. Det er en mobil trygghetsløsning for situasjoner hvor man tenker: ”jeg skulle ønske at jeg enkelt kunne slå alarm, og gi beskjed om akkurat hvor jeg er”, forteller Bipper-gründer Silje Vallestad. 


Trygghetsalarmen finnes nå som app til Android-telefoner, og kan enkelt installeres på to måter: 
  
  • Sende tekstmelding til 2077 med kodeord ”bsafe” 
  • Søke på bSafe i Google marketplace på din Android-mobil
Applikasjonen kommer også til iPhone i løpet av høsten, og ved å registrere deg hos bSafe nå, får du beskjed med en gang alarmen er tilgjengelig på iPhones appstore.  
Trygghet med et tastetrykk
Trygghetsalarmen er veldig enkel å bruke, og fungerer slik:
Når alarmknappen på bSafe aktiveres blir den du har satt opp som hovedkontakt oppringt, samtidig som hovedkontakten og de du har satt opp som andre kontakter mottar tekstmelding og link til et kart som oppgir mobilens posisjon via GPS. Dermed kan jenter nå ut til sine venner, samboer og familie kun med et tastetrykk.


- Vi jenter opplever ofte situasjoner hvor vi føler oss utrygge, spesielt på nattestid. Vissheten om at du kan slå alarm kan gjøre slike situasjoner mindre skremmende, og dersom det verste skulle skje kan alarmen redde liv. Spesielt i dag hvor mediebildet er spekket av oppslag om overfall av jenter, er dette et nødvendig produkt, forklarer Bipper-Silje.

  
Gründeren har selv følt seg utrygg, og hun fant fort ut at hun ikke er alene.


- Jeg er en av dem som prater høyt med meg selv i mobilen når jeg går alene. Ofte er det for seint på kvelden til at man kan ringe kjente, og derfor later jeg som jeg har noen på tråden. Jeg fortalte dette til noen venninner og følte meg litt flau, men oppdaget at det ikke bare er jeg som bruker mobilen som en trygghet. Det er så utrolig mange som gjør akkurat det samme som meg, forteller hun.
Etterspurt av mødre
Utgangspunktet for Bipper var at det skulle være en trygghetsalarm for barn, men Silje så etter hvert behovet for å utvikle en slik trygghetsløsning for kvinner også.
- Da vi begynte å teste Bipper MobileKids på familier, fikk vi tilbakemelding fra flere mødre om at de ønsket seg en trygghetsalarm selv, og at de lånte barnas Bipper-mobil når de var ute om kvelden. Dette sier noe veldig sterkt om behovet for en slik mobil trygghetsalarm, forteller gründeren. 


Silje understreker også at det ikke bare er kvinnene selv som føler seg utrygge når de er alene på kveldstid. De som sitter hjemme og venter på datteren eller kjæresten kan også bli bekymret.
- Å sitte hjemme og vite at din 16-årige datter er ute på fest, kan gjøre deg urolig. Da er det godt å vite at tenåringen kan slå alarm og at du får beskjed dersom noe skulle skje, sier hun. 
I løpet av høsten vil Bipper også lansere to andre funksjoner for bSafe: En treningsmodul og en Panic Mode-modul.

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails